2017. feb 13.

Készpénzmentes hónap I.

írta: Kapunyitás
Készpénzmentes hónap I.

Az előző bejegyzésben már említést tettem rá, hogy készülék valamire, de akkor most konkrétan meg is írnám, hogy mire. Az volt az elképzelés, hogy a februári hónapot megpróbálom teljesen készpénz nélkül kibírni. Most pedig, hogy a hónap felénél járunk, be is számolnék az eddig tapasztaltakról.

mn_1352967886kartya.jpg

Alapvetően is csak nagyon ritkán és kis mértékben használok készpénzt, de azért nem mondhatnám, hogy csak és kizárólag a bankszámlám nyújtotta lehetőségeket élvezem. Elsőre belegondolva egyébként nem tűnik túl nehéznek ma Budapesten készpénz nélkül teljesíteni a hónapot, de azért időnként lehetnek buktatói.

Kezdjük egyébként a hónap elejével, mivel mással. Ezzel nem nagyon volt gond, a számlák fizetése megoldható digitális formában, sőt javasolt is az időnyereség szempontjából, ettől nem kell tartani. Ugyan így nincs probléma akkor, amikor bizonyos összegeket készpénzes megoldás helyett utalással old meg az ember, ez is teljesen rendben van, ahogyan például a bérlet vásárlás is problémamentes.

Következő sarkalatos pont a bevásárlás, illetve a napi vásárlások megoldása. Szerencsére én ezt eddig is mindig bankkártyával oldottam meg, és nem is nagyon hiszem, hogy sok ilyen célú hely lenne Budapesten, ahol ne fogadnának el bankkártyát. Leszámítva a kisboltokat, ezeket sajnos kénytelen lennék elkerülni a mindennapok folyamán, de eddig sem igazán volt rájuk szükségem.

Az ételrendelés is megoldható már nagyon sok helyen bankkártyás online fizetéssel, legyen szó alkalmi rendelésről, vagy egész hétre szólóról (én egyébként az utóbbit használom leginkább, egész egyszerűen jobban megéri számomra). Egyetlen hibádzó dolog van ebben, hogy borravalót nem tud adni az ember a futárnak, amikor megérkezik a rendelt pizzával, ilyenkor sajnos el kell viselni a futár tekintetét. Ez valóban kellemetlen tud lenni sajnos.

Szóval a hónap eleji dolgokat eléggé könnyen túléltem, lényegében nem volt túl nagy változás az eddig dolgokhoz képest. Az, hogy most készpénz helyett utalással támogatom a családom, nem okozott túl nagy kihívást.

Azonban találkoztam már nehezebb ügyekkel is az elmúlt 2 hétben. Például nem vásárolhat az ember bármelyik utcai kajáldában, mert eléggé ritka az, hogy a gyrosos bankkártyaterminállal rendelkezzen, a kis bódéjában. Így sajnos kimaradt a hónapomból mind a már említett gyorsétek, mind a lángos és társai. Mindegy, ezzel még együtt lehet élni, nagyobb helyeken egyébként ugyan úgy lehet kártyával fizetni a gyrosért.

Viszont ami sokkal komolyabban érint, és úgy gondolom, hogy hasonló helyzetben ezzel sokan mások is így lennének; nem minden kocsmában lehet kártyával fizetni, sőt. Szerencsére azért vannak olyan helyek, illetve szórakozóhelyek is, ahol ennek nincs akadálya, azonban eldugottabb és emiatt talán hangulatosabb helyeken eléggé kevés az esély a készpénzmentes fizetési megoldásra. Sajnos. De ahogyan mondtam, ebben az esetben megfelelő helyre kell menni, és szerencsére azért akad belőle.

Az már más kérdés, mennyire jó ötlet egy feltöltött bankkártyával (vagy rosszabb esetben hitelkártyával) iszogatni menni… Ki tudja milyen komolyabb összegtől szabadul meg az ember az éjszaka folyamán, aztán reggel nem csak a másnaposságtól fog fájni a feje :)

Az egyetlen dolog, amin elgondolkoztam, és egyelőre még nem találtam rá megoldást az a fodrászat. Lehet, hogy én nem ismerek megfelelő helyet, de ez komoly problémát okozna nekem, ha ebben a hónapban kellene hajat vágatnom.

Viszont ezt leszámítva egyrészt nem találkoztam semmilyen komolyabb nehézséggel, amelyet ne lehetne valahogy megoldani (akár úgy, hogy pár perc alatt megfelelő helyet keres az ember), másrészt a hétköznapi dolgok gond nélkül működnek; vásárlás, ételrendelés, étterem, virágvásárlás (Valentin nap). Igaz még csak a hónap fele telt el, de eddig azt mondanám, hogy nem kellett megerőltetnem magamat.

Szólj hozzá

bankkártya pénzügy készpénz paypass készpénzmentes