2017. már 02.

Készpénzmentes hónap II.

írta: Kapunyitás
Készpénzmentes hónap II.

Nos, eltelt a február, így vége annak a kísérletemnek, hogy készpénz nélkül boldoguljak. A hónap első feléről tett tapasztalataimat már olvashattátok itt.

Ezek a tapasztalatokat most is csak megerősíteni tudom, hogy befejeződött a február. Nem okozott túl nagy kellemetlenséget, hogy nem használhattam készpénzt. Igaz, hogy nem tudtam kisebb sarki üzletekben vásárolni, valamint egy lángost vagy gyrost sem tudtam enni a piacon, azonban ezeket a problémákat át lehet hidalni.

Kicsit nagyobb üzletbe kell bemenni, ahol az ajtóra már ki van rakva, hogy bankkártyát is elfogadnak, és akkor ott lehet péksüteményt vagy bármit vásárolni. Ilyen üzlet a munkahelyemtől nem messze van, szóval ez tényleg nem okozott gondot, a bevásárlásokat az ember meg úgyis olyan nagyobb üzletekben intézi, ahol lehet kártyával fizetni.

Szóval, az első kérdést meg is válaszoltam; igen, végig lehet csinálni egy hónapot ma Budapesten úgy, hogy ne legyen szükségem készpénzre.

Egyébként tegnap óta jelentek meg az új két és ötezres papírpénzek a forgalomban, érdemes rájuk pillantani.

A második kérdés, hogy nyertem-e ezzel valamit, és ha igen, akkor mit.

Ha azt nézzük, hogy sokan panaszkodtak egy korábbi bejegyzésem alatt, hogy a készpénz miatt nagyon macerás (igazából csak néhány másodperc vásárlásonként) könyvelni a kiadásukat. Pedig ez lenne az út a tudatosabb pénzügyi gondolkodás felé. Erre az esetre próbáltam ki a WYZE.ME alkalmazását, ami automatikusan feldolgozza a bankkártyával végzett tranzakciókat, tehát a fentiek számára egy nagyon kényelmes opció lehet. Ha pedig megoldható a csak bankkártyás fizetés (és bankszámláról történő utalás) egy hónapig, akkor igazi alternatívát jelenthet ez a program azoknak, akiknek szimpatikus és szeretnék használni.

Továbbá, valószínűleg eléggé sok aprópénz elköltésétől megkíméltem magam, mivel sosem maradt nálam 150-200 forint fémpénzem, amiből csokit/kávét vagy bármi, amúgy éppen akkor és ott nem szükséges dolgot vásároltam volna, szóval tekinthetjük úgy, hogy pénzt takarítottam meg. Erről majd még egy rövid bejegyzésben szó lesz.

És ez az a pont, ahol saját magamnak félig-meddig ellent is kell, hogy mondjak. Nálam úgy van beállítva, hogy minden bankkártyás fizetés után üzenetet kapjak. Gondolom, hogy ezzel sokan mások is így vannak, de természetesen van rá lehetőség, hogy csak bizonyos összegű kifizetések (például 2000 forintnál magasabb összegű tranzakció) fölött küldjön a bank SMS-t.

Mivel ebben a hónapban pontosan a 38 bankkártyás fizetésem volt, ezért ez számomra most 760 forint banki költséget jelentene… Ha nem a GránitBank-nál vezetném a bankszámlámat, ahol lehetőség van applikáción keresztül, úgy nevezett iSMS formájában ezeket az értesítéseket megkapni. Így gyakorlatilag az üzenetek 0 forintba kerültek nekem, de természetesen, ha másnak díjat kell fizetnie minden üzenetért, ott a megspórolt forintok rögtön el is tűnhetnek.

Csak az érdekesség kedvéért, általában havonta 25-30 alkalommal szoktam bankkártyával fizetni, legalábbis egy az adatokra tett gyors rápillantás alapján. Ez amúgy nem azt jelenti, hogy olyan kevésszer használtam az előző hónapokban KP-t, mert nem, hanem azt, hogy ennek a bankkártyás kísérletnek visszatartó ereje is volt a vásárlástól.

Ha bármi kérdésetek, megjegyzésetek van, akkor kommentekben írjatok nyugodtan.

Ha pedig tetszett mindaz, amit olvastatok, akkor lájkoljátok, vagy kattintsatok a Megosztás gombra, kérlek!

Szólj hozzá

bankkártya kiadás költség tudatosság készpénz bankszámla papírpénz készpénzmentes WYZE.ME pénzügyi célok új papírpénz címletcsere