2016. aug 27.

Előszó: Miért?

írta: Kapunyitás
Előszó: Miért?

A Kapunyitás bloggal az a célom, hogy fiataloknak (középiskolásoknak, egyetemistáknak, esetleg idősebbeknek) írjak olyan bejegyzéseket, amelyek a segítségükre lehetnek, megfontolhatnak, és átformálhatnak a magukénak, vagy csak egyszerűen érdekesek.

A témák tekintetében eléggé szerteágazó elképzeléseim vannak, de többségében szó lesz pénzügyekről, iskolai témákról, életelképzelésekről, DIY dolgokról, saját tapasztalatokról és élményekről, javaslatokról.

De hogy miért is szeretném ezt csinálni, annak több oka is van.

Egyrészt szeretnék kipróbálni néhány dolgot, ötletet, elképzelést ezzel a bloggal kapcsolatban, amelyre kíváncsi vagyok, illetve amik érdekelnek.

Másrészt, rendszeres olvasója vagyok a kiszamolo.hu blognak, és nagyon sok hasznos ötletet merítettem már onnan. Abban bízom, hogy tudnék átadni olyan információkat egy kicsit máshogy, más korosztálynak, amiket hasznosíthatnak, vagy csak egyszerűen elgondolkodhatnak rajta, és ez már jó.

Harmadrészt pedig, 23 éves vagyok, januárban végeztem az alapképzésen, és jelenleg az első teljes állású munkahelyemen dolgozom, tanulok és fejlődök, valamint emellett levelező mesterképzésen folytatom tanulmányaimat. Úgy gondolom, hogy a fent említett témákban sok bejegyzést tudnék megírni, amely segítségül szolgálhatnak fiatalabbaknak, hogy könnyebben, jobban boldoguljanak például az egyetemi éveik alatt, vagy utánuk.

Az első bejegyzésem zárásaként kitérnék arra, hogy miért választottam ezt a címet az oldalamnak. Ez elmúlt évek folyamán nagyon sokszor túl magas elvárásaim voltak (és vannak) magammal szemben, sokkal előrébb szeretnék tartani, mint ahol tartok, illetve mint ahol lehetősége van egy ilyen korban lévő fiatalnak tartania.

Egész egyszerűen sokszor előre szeretnék rohanni, és már sokkal elérőbb szeretnék tartani az életben, ahelyett, hogy a jelenlegi életemet élvezném. Attól tartok, hogy le vagyok maradva másokhoz képest, pedig az ismerőseim szerint ez nincs így, egyszerűen csak túlzottan maximalista vagyok.

És éppen ezért választottam a Kapunyitás nevet, mert nem csak az idősebb korosztálynak lehetnek önértékelési problémái, amikor már kezdik úgy érezni, hogy fiatalabb éveik elmúltak, hanem nekünk, fiataloknak is jelenthet problémát az, hogy fel kell nőnünk, és hogy hogyan kezdjük ennek neki, hogy biztosan ne hibázzunk és a legjobban csináljuk.

Remélem sikerül több embert is „megnyernem” állandó olvasómnak, és érdekesnek, hasznosnak találjátok majd a bejegyzéseimet!

Szólj hozzá